Pan-European
|
Gelukkig heeft de 1300 een normaal deksel op beide kuipvakken zitten, er is er echter maar één afsluitbaar.
Ik snap de
gedachtengang hierachter wel, het is handig om tijdens het rijden uit het open vakje dingetjes te kunnen
pakken zoals
bijvoorbeeld een zonnebril, een doekje om je vizier droog te maken, je portemonnee op de franse tolwegen
en bedenk nog maar
meer zaken die je onder handbereik wil hebben tijdens het rijden. Onhandig is het dat je alle spullen
eruit moet halen als je de
motor onbeheerd achterlaat omdat iedereen het kuipvak zomaar kan openen. Ik heb eens al mijn waardeloze
spullen her en der
verspreid rondom de motor teruggevonden toen ik de motor een nachtje voor een huis had geparkeerd.
De oplossing is simpel maar heeft toch nog heel wat ontwikkeltijd gekost: een elektrisch slot op de
rechterklep, dat openstaat
als de motor aanstaat en gesloten is als de motor van het contact af staat. Het slot is zo gemaakt dat
de klep ook bij gesloten
slot nog kan worden dichtgemaakt (net zoals een voordeur) middels een klinkmechaniek.
Het slot wordt geleverd met alle bedrading en stekkers, een uitgebreide montagehandleiding en een noodvoorziening
om, in geval
van spanningsstoring, de klep zonder sleutel tóch te kunnen openen.
|